ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 新見公立大学紀要
  2. 第38巻 2号

「質的統合法(KJ法)」を用いた「基礎ゼミナール」履修学生の学びの評価

https://doi.org/10.51074/00001114
https://doi.org/10.51074/00001114
b695e602-56bf-4050-80b1-8b04a3300077
名前 / ファイル ライセンス アクション
38-2号26.pdf 38-2号26.pdf (2.3 MB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-01-01
タイトル
タイトル 「質的統合法(KJ法)」を用いた「基礎ゼミナール」履修学生の学びの評価
タイトル
タイトル An Evaluation of Learning through Basic Seminar with Qualitative Synthesis Method (KJ Method)
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.51074/00001114
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 2017
記事種別(英)
言語 en
値 紀要論文
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では、「質的統合法(KJ法)」を用いた「基礎ゼミナール」の学生の学びを分析し、次年度以降の学修支援に活かすことを目的とする。方法は質的記述的研究である。その結果、7つのシンボルマークを抽出した。つまり、学生は、「基礎ゼミナール」をとおして【初年次教育としての学修方法の学び】として他者の意見を受け入れた上で自己の考えを発言する力を認識していることが明らかになった。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The aims of this study are to analyze the learning of the students with qualitative synthesis method (KJ Method), and to make use ofthe analysis results to support the learning of the students. The method we used is qualitative descriptive method, and seven symbolmarks were extracted. As seen in the symbol mark of “Learning the way to learn in the first year of university life,” we have found outthat the students learned the importance of the ability to express their own opinion after accepting other students’ opinions.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12515681
書誌情報 新見公立大学紀要
en : The bulletin of Niimi College

巻 38-2, p. 167-171, 発行日 2018
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:15:25.275801
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3